Weer een blogje! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge Jansens - WaarBenJij.nu Weer een blogje! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge Jansens - WaarBenJij.nu

Weer een blogje!

Blijf op de hoogte en volg Inge

31 Mei 2017 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!

Ik ben alweer een aantal weekjes verder. Het is zo genieten hier! Sinds afgelopen vrijdag is Vivid begonnen. Dit is tot 18 juni. S Avonds vanaf 18.00 zijn vele gebouwen (opera house, darling harbour, harbour bridge etc.) gekleurd. Afgelopen maandag ben ik geweest met een aantal mensen die ik ontmoet had op mijn tour (Alice springs- Darwin). Het was een leuk weerzien, alle herinneringen kwamen weer boven. Maar wat was het mooi! Vivid is echt prachtig. Ik kan het eigenlijk niet zo goed uitleggen, je moet er helaas echt zelf bij zijn hihi.

Morgen (1 Juni) begint hier de winter en dat merk je wel. Overdag is het amper 20 graden met best wel wat wind. Het zonnetje komt er altijd wel door, maar het voelt als 10 graden aan. Jullie zullen wel denken wat zit Inge toch weer te zeuren, maar voor mij is het koud. Ik had het zelf eerst niet gedacht dat ik dat koud zou vinden, maar het is toch wel zo haha. Als ik terug ik Nederland ben zitten we volop in de zomer gelukkig.

Verder heb ik van het weekend weer een aantal souvenirs geshopt. Ik hoop dat het allemaal in mijn koffer past haha. Onderweg naar de city heb ik nog een klein busongelukje gehad. We reden richting de bridge toen de bus ineens erg hard moest remmen. We lagen bijna vooraan in de bus. Wat bleek dat de bus een taxi had geraakt. De taxi kwam ineens op de buslane. Gelukkig had de taxi alleen maar schade, maar alle slechte scenario's kwamen al naar boven haha', omdat ik afgesproken had met Becky en Kim. Gelukkig na ongeveer 15 minuten konden we weer verder rijden. We maken het allemaal mee hier in Sydney.

Op mijn stageschool is mijn project bijna afgelopen. Ik merk dat de leerlingen het echt leuk gevonden hebben. Deze week zijn de laatste speeches. De leerlingen moeten dan hun eigen bedrijf gaan promoten. Morgen zal het bedrijf gekozen worden door de leerlingen zelf wat het beste was. Ik ben benieuwd. Verder ben ik de gehele dag lekker druk met leerlingen extra instructie geven of met papier werk. Deze week is het rapport week. De leraren krijgen een dag vrij, zodat ze aan de rapporten kunnen werken, hadden wij dit maar in NL. Afgelopen vrijdag ben ik met het meidenteam van year 6 naar de scholencompetitie geweest van netball. Mijn aanmoedigingen hebben geholpen want ze hadden gewonnen met 26-0. Het was erg leuk om te zien hoeveel plezier ze er in hadden.

Komende zaterdag ga ik walvissen spotten en avonds heb ik een cruise om nog een keer naar Vivid te gaan. Dit is alweer het laatste weekend met Becky. We zullen elkaar dan weer zien in Nederland. Dat is best raar eigenlijk, maar wel erg leuk natuurlijk.

Ik ga er maar weer eens een eind aan maken en spreek jullie de volgende keer weer. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Inge

Actief sinds 26 Maart 2017
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 7604

Voorgaande reizen:

20 Maart 2017 - 01 Juli 2017

Internship in Sydney

Landen bezocht: