Toch maar een blog! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge Jansens - WaarBenJij.nu Toch maar een blog! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge Jansens - WaarBenJij.nu

Toch maar een blog!

Blijf op de hoogte en volg Inge

05 April 2017 | Australië, Sydney

Alweer bijna drie weken hier!
Jaja ik zit al weer bijna drie weken aan de andere kant van de wereld in de wereldstad Sydney. Wat is het toch een groot verschil met ons kleine BOAL..

Mijn stage is ook begonnen. Ik werk momenteel op een kleine school in Mosman. Het heet Beauty point public school. Het is een klein schalige school met ongeveer 300 kinderen. Ik geef les aan year 6 ook wel groep 8. Het is een klas met 31 kinderen wat hier nog best klein is, maar voor mij al een hele uitdaging. Het zijn allemaal kinderen met verschillende persoonlijkheden, maar ze hebben me al geaccepteerd. Hier worden drie vakken per dag gegeven en in de ochtend duren de lessen 2 uur. Dus hier hebben ze 2 uur rekenen en 2 uur taal. Dat is best een uitdaging, maar gelukkig hoef ik niet zolang les te geven.

Ik heb hier mijn eigen huiswerk project opgestart, omdat ik dan toch meer mijn eigen ding heb. De leerlingen hebben een hoog kennislevel. Daardoor gaan de meesten volgend schooljaar ook naar privé scholen. De meeste kinderen hebben hele rijke ouders. Wel een verschil met Nederland.

Ik heb hier niet alleen gewerkt, maar heb ook vooral dingen gedaan. Ik ben bijvoorbeeld naar de Blue Mountains geweest. Ik heb een hike gedaan van drie/vier uur met een groep Nederlanders. Het was vooral erg gezellig en mooi daar. Wat een fantastische omgeving. Afgelopen weekend ben ik met Becky naar de Tarongazoo geweest. Leuke zoo alleen de dieren zitten wel in hele kleine hokjes en het viel een beetje tegen. Ook zaten we in de regen. Dus erg nat thuis gekomen.

Ik zei al tegen mijn stagebegeleider dat ik naar hier kwam voor het goede weer alleen het heeft de meeste tijd alleen nog maar geregend en hier regent het dan ook pijpenstelen.

Komende twee weken hebben de kinderen vakantie. Ik ga zelf dan 11 dagen van Alice springs naar Darwin reizen. Dit is meer de outback. Dus hopelijk heb ik hier wel goed weer. Dat zal wel een gave reis worden.

Na de vakantie is het nog maar twee en halve maand en dan ben ik alweer terug. Dus nu vooral genieten en veel mensen ontmoeten. Tot de volgende keer xx

  • 06 April 2017 - 12:29

    Frans Van Zundert:

    Zo te lezen, doe je een mooie ervaring op.
    Geniet van de twee weken vakantie
    Groetjes van Tante Rina en Frans van Zundderr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Inge

Actief sinds 26 Maart 2017
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 7595

Voorgaande reizen:

20 Maart 2017 - 01 Juli 2017

Internship in Sydney

Landen bezocht: