I survived the outback! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge Jansens - WaarBenJij.nu I survived the outback! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge Jansens - WaarBenJij.nu

I survived the outback!

Blijf op de hoogte en volg Inge

22 April 2017 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!

Ik ben al weer twee weken verder. In deze twee weken heb ik een tour gemaakt van alice springs naar darwin. Ik hoop dat ik het allemaal verteld krijg in deze blog. Nou ik zal maar eens beginnen!

De tour begon op 11 April. Vanuit het vliegveld werd ik opgehaald samen met nog een aantal anderen. Meteen gingen we naar Uluru om daar rond de berg te lopen. Daar kun je echt nog overblijfselen zien van de Aboriginals. Er leven nog een aantal groepen in de outback, maar ze zijn wel wat moderner geworden. Daarna zijn we samengekomen met het andere deel van onze groep. We waren met een groep van 17 personen, de leeftijd was rond de 22 jaar. Nadat we elkaar hadden ontmoet gingen we naar onze kampeerplaats. Tot onze verbazing sliepen we in swags. Dit zijn een soort slaapzakken, dus je ligt letterlijk in de buitenlucht onder de sterren. We hebben die avond nog de zonsondergang bekeken, bij deze zonsondergang kon je Uluru en Katja Tuta zien. Dit was een gave ervaring. Daarna gingen we ons maar klaarmaken voor de nacht, iedereen had wel meerdere lagen aan omdat het erg koud was (14 graden). Nou dat hebben we gemerkt. De meeste van jullie weten dat ik een koukleum ben dus dit was een hel voor mij haha. Het was die nacht ook volle maan dus licht was het zeker.

We werden die dag om half 6 gewerkt om de zonsopgang te kijken. Dit was zeker de moeite waard! Na de zonsopgang gekeken te hebben reden we met onze bus naar Katja tuta. Hier hebben we een hike gedaan van 7 km. Dit is bergop lopen met allemaal lossen stenen en steentjes. Dit was een hele kluif, maar ik heb het wel weer gedaan met 28 graden. Bovenop was er een heel mooi uitzicht. Na de hike hebben we in de bus gezeten naar onze volgende kampeerplaats. Hier in de outback is het normaal om 2uur in de auto/bus te zitten om naar je volgende bestemming te gaan. Bij onze kampeerplek aangekomen kregen we wat vrije tijd, omdat er niet zo heel veel te doen was zijn we met een groepje naar de bar gegaan en hebben we een drankje gedronken. Deze nacht hadden we ervoor gezorgd dat we zolang mogelijk een kampvuur hadden, zodat het niet te koud was. Dit merkte je meteen, het was niet zo koud!

Op de derde dag zijn we rond 5uur opgestaan om naar Kings Canyon te gaan. Het vroege opstaan is voor mij wel wat wennen, maar dan is het niet zo warm tijdens de hike. Onze hike begon met 1 km steil naar boven te lopen. Dit valt niet altijd mee maar het uitzicht bovenop is zo gaaf! Deze hike was 6 km, dus dat viel weer wat mee. Ondertussen kreeg ik steeds meer contact met mijn groepsgenoten. We vormden een groepje van 10 personen met verschillende nationaliteiten zoals: spaans, nederlands, australisch en Engels.

Na deze hike zijn we terug gereden naar Alice springs, hier hadden we een overnachting en vrije dag in een hostel. Dit was weer wennen voor mij met zn 8e op een kamer gepropt. Maar we hadden een bed! Geen swags meer haha. Op mn vrije dag heb ik vooral niets gedaan. Het was goede vrijdag dus alle winkels en shops (die er waren) waren dicht.

Na mijn vrije dag ben ik begonnen met mijn 5e dag van de tour. Dit was de tour naar Darwin. Het is ongeveer 1600 km van Alice Springs naar Darwin. Maar gelukkig met veel lol in de bus overleef je het wel! Onderweg hebben we gezwommen in watervallen en veel plaatselijke dorpjes bezocht (ieder dorpje heeft ongeveer 8 inwoners). De eerste nacht sliepen we midden in de woestijn. Dit hebben we geweten kikkers in het toilet, slangen overal en muggen waar je niet goed van werd. Maar toch in een swag geslapen, omdat de tent een sauna was. Je merkt het meteen dat je richt Darwin rijdt, omdat het veel warmer werd. De dag erna zijn we meteen doorgereden, tussendoor hebben we gezwommen in een rivier met stroming. Dit was wel leuk met veel gillende keukenmeiden haha omdat je iets raars voelde onder je (vissen etc). Die nacht hebben we geslapen in een tent.

De volgende ochtend hebben we een hike van 4,5 km gedaan naar een mooie waterval. Het mindere was dat het nu 32 graden was in de ochtend. Dus dit was wel een hele kluif! Maar eenmaal bij de waterval aangekomen vergat je de hele tocht. Nadat we dit gedaan hebben zijn we naar Darwin gereden en hadden we overnacht in een hostel. Hier sliepen we maar met vier mensen op een kamer. De volgende dag was het weer vroeg, omdat we naar Kakadu gingen. Hier hebben we krokodillen gezien. Dit was zo gaaf! Maar dit heeft ook een negatieve kant. Er zijn veel watervallen gesloten, omdat er gevaar is voor krokodillen, maar we hebben toch watervallen kunnen vinden die niet gesloten waren. Hier is het tenminste niet koud als je uit het water komt haha. Na deze dag zat mijn tiendaagse tour erop en op 21 April heb ik het vliegtuig terug gepakt naar Sydney.

De tour was een gave ervaring. Ik heb nieuwe mensen ontmoet, waarmee ik nog veel contact heb. Ik heb mijn grenzen verlegd. Het was het waard, maar nu weer terug aan het werk op de stageschool. De maand mei zal een drukke maand worden, maar wel erg leuk!


Tot de volgende keer xx

  • 22 April 2017 - 12:52

    Annemie Vissers:

    Hallo Inge,

    Wat een mooi verhaal en een hele ervaring voor jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Inge

Actief sinds 26 Maart 2017
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 7597

Voorgaande reizen:

20 Maart 2017 - 01 Juli 2017

Internship in Sydney

Landen bezocht: